Loonadministratie
De loonadministratie heeft zich steeds meer ontwikkeld tot een apart vakgebied.
Fiscale en sociaal verzekeringsrechtelijke wet- en regelgeving
Voor een goede loonadministratie moet een uitgebreide fiscale en sociaal verzekeringsrechtelijke wet- en regelgeving in acht worden genomen. Ook de documentatieverplichtingen nemen gestaag toe. Daarom hebben wij medewerkers in dienst die gespecialiseerd zijn in loonadministratie.
Op het gebied van loonadministratie kunnen we u met het volgende van dienst zijn:
- Opmaken van de lopende loon- en salarisspecificaties, rekening houdend met alle relevante factoren (bijvoorbeeld het privégebruik van de auto van de zaak)
- Afrekenen van lonen in de bouw
- Berekenen van lopende fiscaalrechtelijke en sociaal verzekeringsrechtelijke heffingen
- Opmaken van alle meldingen voor de sociale verzekeringsinstanties (waaronder aan- en afmeldingen, directe ‘Sofortmeldungen’ etc.)
- Verificatie van reiskostendeclaraties
- Ondersteuning bij inspecties van belastingdienst en sociale verzekeringsinstantie
- Opmaken van de jaaropgaves voor de Berufsgenossenschaft
- Aanvragen aan de Krankenkassen voor de loondoorbetaling
- Afhandeling van vragenformulieren van de verschillende instanties
- Ondersteuning bij fiscale of sociaal verzekeringsrechtelijke kwesties